11.23.2009

Termopan de buna calitate

Termopan, un geam cu rama de plastic. Ma gandeam, ce o fi asa mare treaba cu termopanele astea. Banuiam o strategie de marketing in spate, nu un beneficiu real. E drept, prin vechile mele geamuri de lemn, mai ales cand stateam la etajul 7, cam fluiera vantul. Si nici benzile adezive cu burete pe care le puneam pe margini nu prea rezolvau nimic.

Asa ca atunci cand am avut ocazia sa pun termopane, am stat timp de o saptamana sa caut oferte. Invatasem diferentele intre profile, feronerie. Pana la urma am apelat la un prieten care are o fabrica de termopane. S-a rezolvat rapid. Oamenii profi, am pus Rehau cu 3 geamuri, mai ieftin cu 5-10% fata de firmele cu reclama la TV. Si iata ce am observat (stau la etajul 3):

  • oricat de tare tipau baietii din fata blocului vara asta, era suficient sa inchid geamul ca sa fac sa-i taca
  • cand erau ploile torentiale si furtunile de vara, cu geamul inchis ma intreba nevasta daca s-au terminat. Nu se auzea nimic.
  • tot pe partea cu izolare fonica, daca uit pisicile (2 la numar) pe balconn pot sa miaune cat vor ca nu se aude in casa
  • acum  iarna trebuie sa o las mai moale la calorifere, ca se incalzeste prea tare in camere. Sper sa se vada si la intretinere economia.
Ca si punct negativ, daca uit geamul inchis intr-o camera mai mult de jumatate de zi, aerul deja e statut si mai greu respirabil. Izolarea foarte buna inseamna ca in fiecare zi trebuie aerisit. Fiind iarna, ma bucur ca am pus in fiecare camera cel putin un oscilobatant.

Acum termopanele de buna  calitate mi se par un semn normal de civilizatie. Sper ca programul de reabilitare termica sa se intample nu doar pe hartie, ca e pacat sa fie caloriferul incins si in casa frig.